Mamy kilka odmian programu Logo:
- Logo Komeniusz
- Microsoft Logo
- Logomocja (wersja demo)
Język programowania LOGO stworzył Seymoura Paperta razem ze współpracownikami z MIT (Massachusetts Institute of Technology), zainspirowanymi pracami i działalnością francuskiego psychologa i pedagoga Jeana Piageta.
Powstał na początku lat siedemdziesiątych, jako język przeznaczony głównie do szkół, zwłaszcza podstawowych. Miał on pełnić rolę naturalnego środowiska, które wiedzę abstrakcyjną, taką jak np. matematyka, czyniłoby czymś konkretnym.
Komendy w LOGO KOMENIUSZ:
Komenda
|
Opis
|
Przykład
|
np
|
naprzód; przesuwa żółwia o daną liczbę do przodu |
np 100
|
ws
|
wstecz; przesuwa żółwia o daną liczbę do tyłu |
ws 100
|
lw
|
lewo; obraca żółwia o dany kąt w lewo |
lw 90
|
pw |
prawo; obraca żółwia o dany kąt w prawo |
pw 90
|
pż
|
pokaż żółwia; jeśli żółw jest niewidoczny, pokazuje go |
|
sż
|
schowaj żółwia; chowa żółwia, o ile był widoczny |
|
cs
|
clear screen; czyści ekran i ustawia żółwia na środku |
|
odnowa
|
resetuje ekran |
|
pod
|
podnosi żółwia (żółw nie zostawia śladu rysując) |
|
opu
|
opuszcza żółwia (żółw może z powrotem rysować) |
|
powtórz
|
powtarza daną komendę x razy |
powtórz 10 [np 10 lw 15]
|
ustaltło
|
ustala dane tło |
ustaltło 3
|
ukp
|
ustala kolor pisaka |
ukp 2
|
ugp
|
ustala grubość pisaka |
ugp 2
|
- Kolory ustalamy przypisując mu wartość od 1 do 15 (analogicznie sprawa ma się do grubości pisaka).