Get Adobe Flash player

Mamy kilka odmian programu Logo:

  1. Logo Komeniusz
  2. Microsoft Logo
  3. Logomocja (wersja demo)

Język programowania LOGO stworzył Seymoura Paperta razem ze współpracownikami z MIT (Massachusetts Institute of Technology), zainspirowanymi pracami i działalnością francuskiego psychologa i pedagoga Jeana Piageta.

Powstał na początku lat siedemdziesiątych, jako język przeznaczony głównie do szkół, zwłaszcza podstawowych. Miał on pełnić rolę naturalnego środowiska, które wiedzę abstrakcyjną, taką jak np. matematyka, czyniłoby czymś konkretnym.

Komendy w LOGO KOMENIUSZ:

Komenda
Opis
Przykład
np
naprzód; przesuwa żółwia o daną liczbę do przodu np 100
ws
wstecz; przesuwa żółwia o daną liczbę do tyłu ws 100
lw
lewo; obraca żółwia o dany kąt w lewo lw 90
pw prawo; obraca żółwia o dany kąt w prawo pw 90

pokaż żółwia; jeśli żółw jest niewidoczny, pokazuje go  

schowaj żółwia; chowa żółwia, o ile był widoczny  
cs
clear screen; czyści ekran i ustawia żółwia na środku  
odnowa
resetuje ekran  
pod 
podnosi żółwia (żółw nie zostawia śladu rysując)  
opu
opuszcza żółwia (żółw może z powrotem rysować)  
powtórz
powtarza daną komendę x razy powtórz 10 [np 10 lw 15]
ustaltło
ustala dane tło ustaltło 3
ukp 
ustala kolor pisaka ukp 2
ugp
ustala grubość pisaka ugp 2
  • Kolory ustalamy przypisując mu wartość od 1 do 15 (analogicznie sprawa ma się do grubości pisaka).