REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
w Szkole Podstawowej nr 12
im. Kornela Makuszyńskiego
w Piotrkowie Trybunalskim
-
-
W pracowni informatycznej uczniów obowiązuje aktualny regulamin szkoły.
-
Uczniowie przebywają w pracowni tylko w obecności nauczyciela.
-
Uczniowie mają stałe, wyznaczone miejsca, za które są odpowiedzialni. Uczeń ma prawo obsługiwać tylko ten sprzęt, który został mu powierzony przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
-
Niedozwolone jest zmienianie stanowiska bez każdorazowej zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia.
-
Po zajęciu miejsc niedozwolone jest włączanie jakichkolwiek przycisków i bawienie się klawiaturą oraz myszką. Sprzęt zostaje prawidłowo uruchomiony wyłącznie na polecenie nauczyciela po uprzednim sprawdzeniu stanu technicznego i zgłoszenia dostrzeżonych usterek nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
-
Każdego ucznia obowiązuje zachowanie szczególnej dyscypliny i porządku przy pracy z komputerem.
W pracowni nie należy:-
jeść posiłków i pić napoi
-
kłaść na zestawach komputerowych jakichkolwiek przedmiotów (zwłaszcza komórek, gum do żucia itp.)
- używać nośników danych bez sprawdzenia skanerem antywirusowym – Firewallem.
-
-
Niedozwolone jest dokonywanie przez użytkownika jakichkolwiek napraw, zmian konfiguracji sprzętu, samowolnego manipulowania sprzętem (przełączania i odłączania klawiatur, monitorów, myszy, rozkręcania jednostek centralnych itp.).
-
Niedopuszczalne jest uruchamianie programów niezgodnych z tematyką lekcji.
-
Zabrania się instalowania na komputerach znajdujących się w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz. Może to zrobić jedynie administrator (opiekun) pracowni, jeśli jest ono zaufane.
-
Niedozwolone jest wykorzystywanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych.
-
W trakcie pracy uczeń przestrzega przepisów prawa, w szczególności dotyczących:
-
uzyskiwania nieuprawnionego dostępu do danych
-
rozpowszechniania treści wulgarnych i pornografii
-
propagowania innych, zakazanych przez prawo treści.
-
-
Korzystanie z drukarek, skanera, tablicy interaktywnej i innych urządzeń w pracowni służy celom wynikającym z treści prowadzonych zajęć.
-
Podczas przerw między lekcjami uczniowie zobowiązani są do opuszczenia pracowni.
-
Uczeń może opuścić stanowisko pracy po uprzednim sprawdzeniu stanu technicznego sprzętu przez nauczyciela prowadzącego zajęcia lub wyznaczonego ucznia. Wszelkie nieprawidłowości w działaniu komputera należy zgłosić nauczycielowi.
-
Po zakończeniu zajęć należy prawidłowo wyłączyć komputer oraz pozostawić ład i porządek na stanowisku pracy.
-
Za uszkodzenia sprzętu i wyposażenia pracowni, które powstały z winy ucznia, odpowiadają rodzice, bądź opiekunowie prawni tego ucznia.
-
Regulamin pracowni obowiązuje wszystkich korzystających z pracowni zarówno podczas lekcji jak i zajęć nadobowiązkowych.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września danego roku szkolnego.
-
Zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych stanowiących zagrożenie dla życia lub zdrowia uczniów i słuchaczy
-
W razie wypadku (np. porażenia prądem) należy natychmiast wyłączyć urządzenie stanowiące zagrożenie, powiadomić nauczyciela oraz udzielić pomocy przedlekarskiej poszkodowanemu.
-
W przypadku zauważenia iskrzenia, wydobywającego się z komputera dymu, wyczucia swądu tlącej się izolacji lub spostrzeżenia innych objawów mogących spowodować pożar, należy natychmiast wyłączyć zasilanie główne i powiadomić o tym fakcie nauczyciela prowadzącego zajęcia.
W razie alarmu przeciwpożarowego (trzy krótkie dzwonki) udać się do najbliższego wyjścia ewakuacyjnego na miejsce zbiórki